Οι πρωτεΐνες σε σκόνη είναι ένα πολύ διάσημο συμπλήρωμα για τους ανθρώπους που θέλουν να χάσουν κιλά, να βάλουν όγκο και να βελτιώσουν την αθλητική τους απόδοση.

Παρόλο που πολλές φορές σχετίζονται περισσότερο με τους άντρες που θέλουν να βάλουν όγκο, αυτά τα συμπληρώματα είναι αγαπημένα και από πολλές γυναίκες. Στην πραγματικότητα, πολλές σκόνες πρωτεΐνης σήμερα διαφημίζονται ως ειδικές για γυναίκες.

Είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για γυναίκες που θέλουν να κάψουν λίπος, να γραμμώσουν και να αυξήσουν την δύναμη τους. Επιπλέον, οι σκόνες πρωτεΐνης είναι πολύ χρήσιμες και υγιεινές για γεύματα “στο πόδι” και γρήγορα σνακ.

Παρόλα αυτά, η τεράστια ποικιλία ανάμεσα στις πρωτεΐνες μπορεί να μπερδέψει και τους πιο έμπειρους αγοραστές, αφήνοντας τις γυναίκες να αναρωτιούνται “Ποια είναι η καλύτερη πρωτεΐνη για γυναίκες

Ορίστε τα 6 καλύτερα είδη πρωτεΐνης για γυναίκες, μαζί με πληροφορίες στο πως να επιλέξουν ένα ποιοτικό προϊόν.

Πρωτεΐνη Whey – Ορού Γάλακτος

Η πρωτεΐνη whey είναι μία από τις πιο διάσημα είδη των πρωτεΐνων σε σκόνη και όχι άδικα. Στο μπλογκ μας θα βρείτε ένα πλήρη οδηγό σχετικά με την πρωτεΐνη whey.

Η πρωτεΐνη whey προέρχεται από το γάλα και περιέχει όλα τα εννιά από τα αναγκαία αμινοξέα που το σώμα μας δεν μπορεί να παράξει μόνο του.

Για αυτό το λόγο, η πρωτεΐνη whey θεωρείται μία “ολοκληρωμένη” πηγή πρωτεΐνης.

Τα συμπληρώματα πρωτεΐνης whey βοηθάνε στο αδυνάτισμα, ενισχύουν την μυϊκή ανάπτυξη και μειώνουν την πείνα τόσο στους άντρες, όσο και στις γυναίκες.

Επιπρόσθετα, η πρωτεΐνη whey μειώνει την γκρελίνη, μία ορμόνη που αυξάνει την πείνα. Με αυτό τον τρόπο εξηγείται η αποτελεσματικότητα της στην μείωση της πείνας και στην βοήθεια της στο χάσιμο των κιλών.(Πηγή)

Κάτι ακόμα, η πρωτεΐνη whey μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση και την συντήρηση της στεγνής μυϊκής μάζας, κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις γυναίκες σε όλη την διάρκεια της ζωής τους.

Για παράδειγμα, μία έρευνα απέδειξε ότι τα συμπληρώματα πρωτεΐνης whey σε συνδυασμό με ασκήσεις αντιστάσεων οδήγησαν σε σημαντική αύξηση στην μυϊκή μάζα και αύξηση στην δύναμη.(Πηγή)

Επιπρόσθετα, η πρωτεΐνη whey επιταχύνει την μυϊκή ανάρρωση και μειώνει ζήμια που προκαλείται στους μυς την ώρα της προπόνησης, κάτι που την κάνει την τέλεια επιλογή για αθλήτριες.(Πηγή)

Αλλά από την στιγμή που η η πρωτεΐνη whey παράγεται από γάλα γίνεται αυτομάτως μη κατάλληλη για vegan και άτομα με αλλεργία στα γαλακτοκομικά.

Πρωτεΐνη Αρακά – Pea Protein

Η πρωτεΐνη αρακά φτιάχνεται από αποξηραμένο, κίτρινο αρακά. Είναι πολύ αγαπημένη μεταξύ των vegan.

Επίσης, είναι υποαλλεργική, κάνοντας την την κατάλληλη επιλογή για άτομα που έχουν ευαισθησίες και αλλεργίες σε κάποιο φαγητό.

Παρόλο που ο αρακάς δεν θεωρείται πολύ πλούσια πηγή πρωτεΐνης, η πρωτεΐνη αρακά είναι πολύ συμπνυκωμένη και είναι μία πολύ καλή πηγή των αναγκαίων αμινοξέων ( λευκίνη, ισολευκίνη, βαλίνη ).

Αυτά τα αμινοξέα, γνωστά ως BCAAs, παίζουν σημαντικό ρόλο στην παραγωγή πρωτεΐνης μέσα στο σώμα μας.

Μία μελέτη έδειξε ότι η πρωτεΐνη αρακά οδήγησε σε μεγαλύτερη αύξηση στον δικέφαλο από ότι η πρωτεΐνη whey, όταν συνδυάζονταν με γυμναστική αντιστάσεων.(Πηγή)

Από την στιγμή την οποία η μυϊκή μάζα καίει περισσότερες θερμίδες από το λίπος, αυξάνοντας την μυϊκή τους μάζα, οι γυναίκες αυξάνουν τον μεταβολισμό τους, χάνοντας κιλά ευκολότερα.

Και κάτι ακόμα, η πρωτεΐνη αρακά βοηθάει και στην μείωση της πείνας.

Στην πραγματικότητα, η πρωτεΐνη αρακά που έχει υποστεί υδρόλυση (Hydrolyzed), έχει αποδειχθεί ότι είναι πιο αποτελεσματική στην μείωση της πείνας και στην αύξηση της αίσθησης κορεσμού από την whey πρωτεΐνη.(Πηγή)

Κολλαγόνο – Collagen

Το κολλαγόνο είναι ένας νέος παίχτης στην αγορά των πρωτεϊνών σε σκόνη.

Αυτό το συμπλήρωμα με τις πολλές χρήσεις, δεν είναι μόνο μια πολύ πλούσια πηγή πρωτεΐνης αλλά επίσης βοηθάει και στην μείωση του πόνου των αρθρώσεων, στην αύξηση της δύναμης και ακόμα στην μείωση του βάθους των ρυτίδων. (Πηγές, 1, 2, 3 )

Οι πιο κοινές σκόνες κολλαγόνου στην αγορά βγαίνουν από δέρματα ή κόκαλα ζώων όπως αγελάδες και γουρούνια.

Οι περισσότερες από αυτές της σκόνες είναι hydrolyzed, που σημαίνει ότι είναι πιο εύκολα χωνέψιμες και μπορούν να απορροφηθούν καλύτερα από τον οργανισμό.

Ένα ακόμη καλό χαρακτηριστικό του κολλαγόνου είναι η διαλυτότητα του στο νερό, τόσο το ζεστό, όσο και στο κρύο. Βοηθώντας έτσι στην ευκολότερη κατανάλωση του, αυξάνοντας την ημερήσια κατανάλωση πρωτεΐνης, ενώ ταυτόχρονα μειώνει την αίσθηση της πείνας.

Μία μελέτη μεταξύ 147 αθλητών έδειξε ότι παίρνοντας συμπληρώματα κολλαγόνου μείωσε σημαντικά τους πόνους στις αρθρώσεις τους την ώρα που περπατούσαν, γυμνάζονταν ή ξεκουράζονταν. (Πηγή)

Εν κατακλείδι, το κολλαγόνο είναι μία εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, ενώ ταυτόχρονα βοηθάει στις αρθρώσεις, τα σημάδια γήρανσης και την μείωση της πείνας.

Πρωτεΐνη από Ασπράδι Αυγού – Egg White Protein

Τα αυγά είναι από τις πιο σημαντικές πηγές πρωτεΐνης που μπορείς να φας.

Τα ολόκληρα αυγά παρέχουν τις περισσότερες θρεπτικές ουσίες, αλλά καταναλώνοντας ασπράδια αυγών (τα οποία είναι σχεδόν αγνή πρωτεΐνη) μπορεί να ωφεληθεί η υγεία.

Η πρωτεΐνη από το ασπράδι του αυγού είναι ένα πολύ γνωστό συμπλήρωμα το οποίο βοηθάει στην αύξηση της κατανάλωσης πρωτεΐνης ενώ ταυτόχρονα βοηθάει και την αθλητική απόδοση.

Σαν την πρωτεΐνη whey, η πρωτεΐνη από ασπράδι αυγού είναι μία πολύ καλή πηγή BCAAs βοηθώντας περαιτέρω την μυϊκή ανάπτυξη.

Είναι επίσης ολοκληρωμένη σαν πρωτεΐνη καθώς περιέχει όλα τα αναγκαία αμινοξέα που το σώμα σου χρειάζεται για να “κυριεύσει”. Επιπλέον, τα ασπράδια αυγού είναι πολύ απορροφήσιμα και χωρίς ίχνος λακτόζη, καθιστώντας την ασφαλή για άτομα με αλλεργία στην λακτόζη.

Το καλύτερο είναι πως έχει λιγότερους υδατάνθρακες από οποιοδήποτε άλλο είδος πρωτεΐνης κάνοντας το την καλύτερη επιλογή για γυναίκες με διαβήτη.

Η σκόνη πρωτεΐνης από ασπράδια αυγού έχει πολύ ήπια γεύση και μπορεί πολύ εύκολα να προστεθεί σε πολλά σας γεύματα χωρίς καν να καταλάβετε την ύπαρξη του.

Πρωτεΐνη Κάνναβης – Hemp Protein

Η hemp πρωτεΐνη είναι μία εξαιρετική, φυτική πηγή πρωτεΐνης.

Φτιάχνεται από τους σπόρους του φυτού hemp, που είναι μέλος της οικογένειας της κάνναβης.

Παρόλο που αυτή η μορφή πρωτεΐνης βγαίνει από ένα φυτό που έχει στενή σχέση με την μαριχουάνα, δεν περιέχει καθόλου THC, το συστατικό που σε “φτιάχνει” στην μαριχουάνα.

Η πρωτεΐνη hemp είναι πολύ καλή πηγή Ωμέγα-3 και Ωμέγα-6.

Η πρωτεΐνη hemp μας δίνει 14-γραμμάρια πρωτεΐνης ανά 28-γραμμάρια σερβιρίσματος. Παρόλα αυτά, δεν περιέχει όση ποσότητα πρωτεΐνης όσο άλλες πηγές, όπως η πρωτεΐνη αρακά. Επίσης μπορεί να είναι και πιο ακριβή από άλλες vegan πρωτεΐνες

Παρόλα αυτά, η πρωτεΐνη hemp ή αλλιώς πρωτεΐνη κάνναβης περιέχει ένα εντυπωσιακό αριθμό φυτικών ινών, ωφέλιμων λιπαρών, σιδήρου, μαγνησίου και καλίου κάνοντας την ιδανική για γυναίκες που επιθυμούν μία θρεπτική πρωτεΐνη.

Πρωτεΐνη Καστανού Ρυζιού – Brown Rice Protein

Άλλη μία επιλογή για τους vegan, είναι η πρωτεΐνη καστανού ρυζιού.

Για γυναίκες που έχουν αλλεργία στα γαλακτοκομικά ή που δεν θέλουν να καταναλώνουν ζωικά προϊόντα, η πρωτεΐνη καστανού ρυζιού είναι η σίγουρη επιλογή.

Είναι μία από τις πιο υποαλλεργικές επιλογές που υπάρχει στον χώρο των πρωτεϊνών σε σκόνη και από τις πιο εύκολα χωνέψιμες.

Παρόλο που δεν είναι μια ολοκληρωμένη πηγή πρωτεΐνης, σαν την whey ή τα ασπράδια αυγού, η πρωτεΐνη καστανού ρυζιού έχει πολλά ωφέλη στην υγεία.

Είναι πολύ καλή επιλογή για γυναίκες που θέλουν αυξήσουν την δύναμη και την μυϊκή τους μάζα.

Σε μία μελέτη, άνθρωποι που κατανάλωσαν 48 γραμμάρια πρωτεΐνης καστανού ρυζιού σε μέρες που είχαν προπόνηση δύναμης, βίωσαν αύξηση της μυϊκής τους μάζας και αύξηση της δύναμη τους σε σύγκριση με μία ομάδα που κατανάλωνε την ίδια ποσότητα whey πρωτεΐνης. (Πηγή)

Αυτά είναι πολύ καλά νέα για τις γυναίκες που θέλουν να φτάσουν τους στόχους τους, ενώ ταυτόχρονα θέλουν μία διατροφή χωρίς ζωικά προϊόντα

Πως να Επιλέξεις την Σωστή Πρωτεΐνη

1. Απέφυγε Προϊόντα με Υψηλή Περιεκτικότητα σε Ζάχαρη

Πολλές πρωτεΐνες έρχονται σε γλυκές γεύσεις όπως βανίλια, σοκολάτα και φράουλα

Μερικές εταιρείες χρησιμοποιούν πολλά γλυκαντικά για να δώσουν γεύση στα προϊόντα τους

Ψάξε για πρωτεΐνες με κάτω από 4 γραμμάρια ανά σερβίρισμα ή επιλέξτε brands που χρησιμοποιούν φυσικά, χωρίς θερμίδες γλυκαντικά όπως η στέβια.

2. Ανέλυσε την Δίαιτα σου

Δες τις πραγματικές ανάγκες της διατροφής σου. Πριν πάρεις κάποια βιαστική απόφαση, υπολόγισε και σύγκρινε ώστε να βρεις αυτό που σου ταιριάζει.

Υπολόγισε:

  • θερμίδες
  • τιμή
  • ανάγκες του οργανισμού σου
  • διάφορες αλλεργίες που μπορεί να έχεις

Μην βιάζεσαι και σίγουρα θα βρεις αυτό που καλύπτει τις ανάγκες σου.

Πόση Πρωτεΐνη Χρειάζεται μια Γυναίκα

Δυστυχώς δεν μπορούμε να απαντήσουμε αυτή την ερώτηση σε αυτό το άρθρο γιατί η απάντηση δεν είναι σταθερή. Για να υπολογιστεί αυτό χρειάζονται αρκετά βήματα και πρέπει να υπολογιστούν αρκετοί παράγοντες.

Για καλή σου τύχη όμως πλέον υπάρχουν πάρα πολλοί έγκυροι οδηγοί στο internet που μπορούν να σε βοηθήσουν να βρεις απάντηση.

Στο μέλλον θα υπάρξει ένα λεπτομερές άρθρο πάνω στο θέμα και στο blog μας.

Το Κλείσιμο

Οι γυναίκες χρησιμοποιούν σκόνες πρωτεΐνης για διάφορους λόγους, είτε πρόκειται για χάσιμο βάρους, είτε για μυϊκή ανάπτυξη είτε για γρηγορότερη μυϊκή αποκατάσταση.

Αυτές οι πρωτεΐνες που αναφέραμε στο άρθρο είναι υψηλής ποιότητας και ικανές να ικανοποιήσουν κάθε ανάγκη σας.

Πλέον είσαι σε θέση να αποφασίσεις τι θα καλύψει τις δικές σου διατροφικές ανάγκες

Πάντα πρέπει να θυμάσαι ότι τα συμπληρώματα διατροφής είναι εκεί για να σε συμπληρώσουν και όχι για να αντικαταστήσουν μία ισσορροπημένη διατροφή!