fbpx
Πρωτεΐνη Whey  – 8 Οφέλη που μας Παρέχει

Πρωτεΐνη Whey – 8 Οφέλη που μας Παρέχει

Η πρωτεΐνη whey είναι ανάμεσα στα πιο διαδεδομένα συμπληρώματα διατροφής σε όλο τον κόσμο και όχι άδικα.

Έχει υψηλή διατροφική αξία καθώς και έναν μεγάλο αριθμό από οφέλη.

Παρακάτω, θα δούμε 8 από αυτά τα οφέλη που υποστηρίζονται από μελέτες

1. Ο Ορός Γάλακτος (Whey) είναι μία Πλούσια Πηγή Ποιοτικής Πρωτεΐνης

Η πρωτεΐνη ορού γάλακτος (whey) προέρχεται όπως λέει και το όνομά της από τον ορό γάλακτος , ένα υγρό το οποίο διαχωρίζεται από το γάλα κατά την παρασκευή του τυριού.

Είναι μία ολοκληρωμένη , υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη , η οποία περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Επιπλέον , είναι πολύ εύκολα χωνέψιμη και απορροφάται γρήγορα σε σχέση με άλλων ειδών πρωτεΐνες.

Αυτά τα προσόντα την καθιστούν μία από τις καλύτερες διατροφικές πηγές πρωτεΐνης που υπάρχουν. Σαν διατροφικό συμπλήρωμα , η πρωτεΐνη whey είναι πολύ διαδεδομένη μεταξύ των bodybuilder, των αθλητών και άλλων που θέλουν επιπρόσθετη πρωτεΐνη στην διατροφή τους.

2. Η Πρωτεΐνη Whey Βοηθάει στην Αύξηση των Μυών

Η μυική μάζα μειώνεται καθώς ο άνθρωπος μεγαλώνει. Αυτό συνήθως οδηγεί στην αύξηση του σωματικού λίπους καθώς επίσης αυξάνει και τον κίνδυνο πολλών χρόνιων νοσημάτων.

Παρόλα αυτά , αυτή η αλλαγή στο σώμα μας μπορεί να επιβραδυνθεί, να αποτραπτεί, η ακομά και να αντιστραφεί με ένα συνδυασμό άσκησης και σωστής διατροφής.

Η προπόνηση δύναμης σε συνδυασμό με την κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη ή πρωτεϊνικών συμπληρωμάτων διατροφής , έχουν αποδειχθεί ένας αποτελεσματικός μηχανισμός αντιστροφής.

Ιδιαίτερα αποτελεσματικές είναι οι ποιοτικές πηγές πρωτεΐνης , όπως η whey , ο οποίος είναι πλούσιος σε αμινοξέα και ιδιαίτερα την λευκίνη.

Ανάμεσα στα αμινοξέα η λευκίνη ευθύνεται κυρίως για την μυική αύξηση . Για αυτόν τον λόγο , η πρωτεΐνη whey έχει αναδειχθεί ως καλύτερη , συγκριτικά με άλλους τύπους πρωτεΐνης όπως σόγιας και καζεΐνης.

Παρόλα αυτά, εάν η διατροφή σας δεν στερείται μεγάλη ποσότητα πρωτεΐνης , δεν θα παρατηρήσετε μεγάλη διαφορά καταναλώνωντας συμπληρώματα διατροφής

3. Η Πρωτεΐνη Whey ίσως Χαμηλώνει την Πίεση της Καρδιάς

Ασυνήθιστα υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένας από τους κύριους λόγους που οδηγούν σε ασθένειες της καρδιάς.

Μέγάλος αριθμός μελετών έχουν συνδέσει την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με χαμηλωμένη αρτηριακή πίεση. Αυτή η επίδραση , έχει συνδεθεί με μία οικογένεια από βιοδραστικά πεπτίδια στα γαλακτοκομικά , που αποκαλείται “angiotensin-converting-enzyme inhibitors” ή ACE-inhibitors. Στις πρωτεΐνες whey , οι ACE-inhibitors λέγονται λακτονίνες. Διάφορες ζωικές μελέτες έχουν αναδείξει τα ωφέλη τους στην αρτηριακή πίεση.

Ένας περιορσμένος αριθμός μελετών πάνω σε ανθρώπους έχει ερευνήσει αυτά τα λεγόμενα σχετικά με την σύνδεση του όρου γάλακτος (whey) και της μειωμένης αρτηριακής πίεσης, πολλοί ειδικοί όμως θεωρούν αυτά τα τα ευρήματα μη πειστικά.

Μία μελέτη σε υπέρβαρους ανθρώπους έδειξε ότι τα συμπληρώματα πρωτεΐνης whey , 54 γρ/μέρα για 12 εβδομάδες , μείωσαν την συστολική πίεση έως 4%. Άλλες πρωτεΐνες από γάλα(καζεΐνη) έχουν παρόμοια αποτελέσματα.

Από την άλλη δεν υπήρξαν σημαντικά αποτελέσματα σε θέματα πίεσης, με ανθρώπους οι οποίοι χρησιμοποίησαν πολύ μικρότερες ποσότητες πρωτεΐνης whey(λιγότερο από 3.25 γρ/μέρα) ανακατεμένο με γάλα.Εν κατακλείδι , οι πρωτεΐνες whey ίσως να βοηθούν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης . Αυτό οφείλεται στα βιοδραστικά πεπτίδια που λέγονται λακτοκινίνες

4. Οι Πρωτεΐνες Whey Ίσως να Βοηθούν στην Καταπολέμηση του Διαβήτη Τύπου 2

Τύπου 2 Διαβήτης είναι μία χρόνια ασθένεια που χαρακτηρίζεται από υψηλό ζάχαρο και μειωμένη παραγωγή ινσουλίνης.

Η ινσουλίνη είναι μία ορμόνη ,η οποία είναι υπεύθυνη για την διατήρηση του ζαχάρου σε υγιή επίπεδα.

Όταν την συγκρίνουμε με άλλες πηγές πρωτεΐνης , όπως το αυγό και το ψάρι , η πρωτεΐνη whey φαίνεται να έχει το πάνω χερι. Αυτές οι ιδιότητες της πρωτεΐνης whey μπορούν ακόμα και να συγκριθούν και με φάρμακα του διαβήτη .

Ως αποτέλεσμα , η πρωτεΐνη whey μπορεί να είναι αποτελεσματική στην χρήση ως διατροφική θεραπεία για τον 2 τύπο διαβήτη. Παίρνωντας συμπληρώματα πρωτεΐνης whey πριν ή μαζί με ένα γεύμα υψηλό σε υδατάνθρακες, έχει αποδειχθεί ότι μετριάζει το ζάχαρο τόσο σε υγιής ανθρώπους αλλά και σε ατόμα με τύπου 2 διαβήτη.

5. Η Πρωτεΐνη Whey Βοηθάει στην Καταπολέμηση των Φλεγμονών

Οι φλεγμονές είναι ένας μέσο του οργανισμού μας ως αντίδραση στις ζημιές . Οι βραχυπρόθεσμες φλεγμονές είναι ωφέλιμες , αλλά κάτω από κάποιες περιστάσεις μπορεί να γίνουν χρόνιες.

Οι χρόνιες φλεγμονές μπορεί να είναι βλαβερές καθώς επίσης και ένας παράγοντας για την δημιουργία πολλών ασθενειών. Πολλές φορές αντικατοπτρίζουν άσχημες συνήθειες ή υποβόσκων προβλήματα υγείας.

Μία μεγάλη έρευνα έχει αποδείξει ότι υψηλές δόσεις από συμπληρώματα πρωτεΐνης whey έχουν μειώσει σημαντικά την C-αντιδρώσα πρωτεΐνη, η οποία είναι υπεύθυνη κατά κύριο λόγω για την παραγωγή φλεγμονών.

6. Η Πρωτεΐνη Whey έχει Ωφέλιμα Αποτελέσματα στα Λίπη του Αίματος

Η υψηλή χοληστερίνη , ειδικά η LDL Χοληστερίνη, είναι ένας παράγοντας για καρδιακές παθήσεις.

Σε μία μελέτη σε υπέρβαρους ανθρώπους, 54 γραμμάρια πρωτεΐνης whey την μέρα, για 12 εβδομάδες, οδήγησαν σε σημαντική μείωση της LDL (“κακής”) χοληστερίνης.

Άλλες μελέτες δεν έδειξαν παρόμοια αποτελέσματα στην χοληστερίνη του αίματος, αλλά η έλλειψη των αποτελεσμάτων μπορεί να οφείλεται στις διαφορές μεταξύ των μελετών.

Πάντως και άλλες μελέτες χρειάζονται σίγουρα για να πάρουμε βέβαιες απαντήσεις.

7. Η Πρωτεΐνη Whey είναι Αρκετά Χορταστική Βοηθώντας στην Μείωση της Πείνας

Ο κορεσμός(ή χορτασμός) είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει το αίσθημα του να νιώθεις γεμάτος, όπως η αίσθηση που έχουμε μετά από ένα γεύμα.

Είναι το αντίθετο της όρεξης και της πείνας , και καταστέλει την την επιθυμία μας για φαγητό. Μερικά φαγητά είναι πιο χορταστικά από άλλα , ένα αποτέλεσμα το οποίο προκαλείται από την σύνθεση των μακροθρεπτικών τους συστατικών δηλαδή λίπος , πρωτεΐνες , υδατάνθρακες.

Η πρωτεΐνη είναι μακράν το πιο χορταστικό από αυτά τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά.

Παρόλα αυτά, δεν έχουν όλες οι πρωτεΐνες τα ίδια αποτελέσματα στον κορεσμό (ή χορτασμό). Η πρωτεΐνη whey φαίνεται να είναι η πιο χορταστική από άλλους τύπους πρωτεΐνης, όπως σόγιας ή καζεΐνης.

Αυτές οι ιδιότητες την κάνουν ιδιαίτερα χρήσιμη για αυτούς που θέλουν να φάνε λιγότερες θερμίδες μέσα στην μέρα και να χάσουν κιλά.

8. Η Πρωτεΐνη Whey Μπορούν να σας Βοηθήσουν να Χάσετε Κιλά

Η αύξηση της κατανάλωσης πρωτεΐνης είναι πολύ γνωστή στρατηγική για το χάσιμο λίπους.

Τρώγωντας περισσότερη πρωτεΐνη βοηθάει στο χάσιμο λίπους με:

  • Μειώνει την όρεξη , οδηγώντας σε μειωμένη κατανάλωση θερμίδων
  • Επιταχύνει τον μεταβολισμό, βοηθώντας σας να κάψετε περισσότερες θερμίδες
  • Βοηθάει να συντηρήσετε την μυική σας μάζα όσο χάνεται λίπος

Η πρωτεΐνη whey έχει αναδυχθεί ως η πιο αποτελεσματική πρωτεΐνη , στο κάψιμο λίπους και στο κορεσμό (ή χορτασμό) συγκριτικά με άλλους τύπους πρωτεΐνης

Μπορείτε να περιηγηθείτε στις πρωτεΐνες whey πατώντας εδώ